Bizi Arayın
Mail Gönderin
info@sevgifiziktedavi.com.tr

Fizyoterapist nedir?

Fizyoterapistler üniversite eğitimlidir ve yaralanma teşhisi, yaralanma tedavisi, egzersiz reçetesi, yaralanmayı önleme, rehabilitasyon ve diğer birçok spor, sağlık ve zindelik alanlarında uzmandır.

Ne getirmem gerekiyor?

Önceki tıbbi veya cerrahi geçmişinizi gösteren belgeler olabilir.  MRI raporları ve ilaç listesine sahipseniz getirin.

Kaç randevuya ihtiyacım olacak?

Tedavi sayısı soruna ve kişiye göre değişecektir. Kapsamlı bir değerlendirmeden sonra, fizyoterapist rehabilitasyon süreci için tedavi planını tartışacaktır.

Tamamlayıcı Hizmetler

PRP TEDAVİSİ NEDİR?
PRP; (Platelet rich plasma) kişinin vücudundan küçük bir miktar kan alındıktan sonra kanın özel bir işlem ile plazmasının ayrıştırılarak, vücuda enjeksiyon yoluyla geri verilmesi işlemidir. Elde edilen plazma, “platelet” denilen hücrelerden oldukça zengindir. Vücuttaki temel görevi kanın pıhtılaşmasını sağlamak olan plateletler, içerdikleri büyüme faktörleri sayesinde yara iyileşmesinde önemli role sahiptir.

PRP tedavisi ile kişinin kendi kanıyla vücudundaki bazı hastalıkları iyileştirmek ve cilt gençleştirmek mümkündür. İlaç yerine kişinin kendi kanının kullanıldığı PRP tedavisinde özellikle çevresel ve genetik faktörlerle birlikte yavaşlayan hücre yenilenmesinin önüne geçilir. PRP; saç dökülmesinden, cilt gençleştirmeye, ağrı tedavisinden, ortopedik pek çok hastalığın tedavisinde kullanılır.

Manuel Terapi

Manuel Terapi uzman kişinin ellerini kullanarak eklemler ve kaslar üzerinde kurallara bağlı kalarak uyguladığı hareketlerle yapılan tamamlayıcı tedavi yöntemidir. Manuel terapi eller dışında herhangi bir malzeme kullanmayı gerektirmez. Eklemlere yapılan masaj, mobilizasyon ve manipülasyonları kapsar.

Bahsi geçen manipülasyonu şöyle açıklayabiliriz; En etkili şekilde ve ağrıyı azaltmak, fonksiyonları kontrol etmek için anatomik olarak gerçekte olması gereken sınırda eklem ve çevresine uygulanan yüksek hızlı, pasif ve düşük genlikli itmeye verilen isimdir. Mobilizasyon ise; Ağrıyı azaltmak, en uygun hareket ve fonksiyonun tekrar kazanılmasını sağlamak için düşük genlik-yüksek hızda tedavi edici hareket içeren, değişken hız ve genliklerle uygulanan, eklem ve çevresine uygun pasif hareketlerin sürekliliğini sağlayan bir manuel terapi tekniğidir.

Kuru İğne Tedavisi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Boyun ağrısı, sırt ağrısı, bel ağrısı, omuz hareket kısıtlılığı ve omuz ağrısı, miyofasiyal ağrı sendromu, fibromiyalji sendromu, tenisçi ve golfçü dirseği, ağrılı kas spazmlarında; aynı pozisyonda sabit durma sonucu oluşan ağrılarda (bilgisayar kullanımı gibi), duruş bozukluğu ya da skolyoza bağlı oluşan kas gerginlikleri sonucu oluşan ağrılarda; el, dirsek, omuz, topuk ve kalça tendinitlerinde, spor yaralanmalarında ve rehabilitasyonunda, çene eklemindeki tetik noktalara bağlı oluşan ağrılarda, travma sonrası omurga ağrılarında kuru iğne yöntemine başvurulur.

Kasların etkilenme durumuna göre tek iğne uygulaması yapılabileceği gibi çoklu iğne uygulamaları da yapılabilir.

Kinesio Tape (Bantlama Tedavisi)

Ağrı tedavisinde yeni fizik tedavi yöntemlerinden biri olan kinesio-tape (bantlama) ile doktorunuzun ve fizyoterapistinizin tedavi edici eli sürekli üzerinizde… Son 2010 Dünya Kupası karşılaşmaları sırasında çoğu futbolcuya da uygulanan bu renkli ve sihirli bantlar, kas ağrılarından vücuttaki ödem ve migrene kadar pek çok soruna yan etkisi olmayan çözümler sunmaktadır.

%100 Acril’den oluşan kinesio-tape, hafif, yapışkan, elastik özelliğe sahip olması ve derinin özelliklerini taşıması nedeniyle diğer bantlardan farklıdır. Günlerce problemsiz kullanılabilir ve uygulandığında vücut ısısı ile aktive olur.

Deri ile bütünleşerek deri altındaki yapıları desteklemektedir, cildi yukarı kaldırıp deri ile kasların arasındaki boşluğu arttırmakta ve böylece kasların esnekliği sağlanmaktadır. Özellikle sabah yorgunluğu, halsizlik ve yaygın ağrıyla seyreden kas romatizmalarında çok faydalıdır; kasların aşırı kasılmasını ve gerilmesini azaltır. Kan ve lenf dolaşımını arttırır ve ödemi azaltır. Kaslarda zayıflama varsa, eklemlere destek verir. Aynı zamanda ağrıyı azaltan bazı maddelerin kana salınımına neden olarak ilaç kullanımını azaltır.

Lokal ve Eklem içi Enjeksiyon Tedavisi

Birçok hareket sistemi hastalığında başvurulan tedavi yöntemlerinden birisi de lokal enjeksiyon tedavileridir. Hangi koşullarda hangi sıklıkta ve adette yapılacağı hastadan hastaya farklılıklar göstermektedir.

ENJEKSİYON TEDAVİSİ

Birçok hareket sistemi hastalığında başvurulan tedavi yöntemlerinden birisi de lokal enjeksiyon tedavileridir. Hangi koşullarda hangi sıklıkta ve adette yapılacağı farklılıklar göstermektedir. Hastalığın cinsine, meydana gelmiş lezyonun büyüklüğüne ve hastalık süresine bağlı alternatif yöntemler geliştirilmiştir. Enjeksiyon eklemlere, tendon yapışma yerine, bazı ağrılı noktalara, hastalıkla ilgili özel noktalara (Tetik nokta-kanal içine vs) yapılabilir. Enjekte edilen kimyasallar, serum fizyolojikten Botox enjeksiyonlarına kadar geniş bir yelpaze oluşturur.

Nöral Terapi

Nöral Terapi Tedavisi, ağrı hastalarında ve otonom sinir sistemi bozuklukları ve ağrısının tedavi edilmesinde oldukça etkili olabilen güçlü bir tedavi yöntemidir. İyileşmeyi tetikleyen bir enjeksiyon uygulamasıdır. 19. yy. başlarında bu tedavi yöntemi oluşmaya başlamış ve zamanla gelişmiştir. Tecrübeli ve eğitimli bir doktor tarafından uygulandığı zaman kronik ağrılar için etkin bir tedavidir. Bazı diğer tamamlayıcı tıp uygulamaları ile birlikte de uygulanabilir ve uygulanan diğer tedavi yöntemlerinin etkinliğini arttırır. Nöral terapi uygulanırken procain kullanılır. Çok ince iğneler kullanılarak yapılır.

Akupunktur nedir? Akupunktur ile zayıflama

Akupunktur, belirli vücut bölgelerine ince iğnelerin batırılmasını içeren geleneksel bir Çin şifa tekniğidir. Geleneksel Çin tıbbının bir parçasıdır ve bu nedenle bütünsel bir şifa yöntemidir. Akupunktur tedavisi bundan yaklaşık 3000 yıl önce Çin’de geliştirilmiştir. Günümüzde tıbbi tedaviye ek olarak sıklıkla kullanılmaktadır. Ancak, akupunktur sadece doktora danışılarak uygulanmalı ve hastalıkların tek tedavisi şeklinde kullanılmamalıdır.

Ozon Nedir?

Ozon, atmosferde stratosfer tabakasında bulunan en önemli gazlardan biridir. Güneşin yaydığı yüksek enerji yüklü ultraviyole ışınlara karşı koruyucu bir filtre mekanizması sunmakta ve biyosferdeki biyolojik dengeyi korumaya yardımcı olmaktadır. 1960’lardan sonra içme sularının kimyasal maddelerle artan kirlenmesi yoğun bir sorun haline gelmiştir. Ozonun temizleyici ve dezenfekte edici etkilerinin farkına varılmasından sonra suların temizlenmesinde ozon kullanılmaya başlanmıştır. Ayrıca ozon sanayinin bir çok alanında kullanılmıştır.

Ozon (O³), 3 atomlu bir moleküldür ve oksijenin(O²) çok yüksek enerji taşıyan bir şeklidir. Ozon oda sıcaklığında gaz halinde bulunur. Renksiz ve fırtınalı havalardan sonra, yüksek yerlerde veya deniz kıyısında hissedilebilen karakteristik kokusu olan bir gazdır.

Tıpta kullanılan ozon özel jeneratörlerde saf oksijenden üretilir.

Ozon Tedavisinin Faydalı Olduğu Hastalıklar

• Osteomiyelit, plevral amfizem, fistülün eşlik ettiği abseler, enfekte yaralar, bası yaraları, kronik ülserler, diyabetik ayak ve yanıklar
  • Hipertansiyon
  • Diyabetes Mellitus(Şeker hastalığı)
  • İlerlemiş iskemik hastalıklar
  • Gözde maküler dejenerasyon (atrofik form)
  • Kas iskelet sistemi hastalıklar ve eklem kireçlenmeleri
  • Kronik yorgunluk sendromu ve fibromiyalji
  • Ağız boşluğundaki kronik ve tekrarlayan enfeksiyonlar ve yaralar
  • Özellikle antibiyotiklere ve kimyasal tedavilere dirençli bakterilerin, virüslerin mantarların neden oldukları olmak üzere akut ve kronik enfeksiyöz hastalıklar (hepatit, HIV-AIDS, herpes ve herpes zoster enfeksiyonu, papillomavirus enfeksiyonları, onikomikozis ve kandidiyazis, giardiyazis ve kriptosporidiyozis). Bartolinit ve vajinal kandidiyazis.
  • Allerji ve Astım
  • Otoimmün hastalıklar (multipl skleroz, romatoid artrit, Crohn hastalığı)
  • Senil demans (yaşlılığa bağlı bunama)
  • Akciğer hastalıkları: amfizem, kronik obstrüktif pulmoner hastalık, idiyopatik pulmoner fibrozis ve akut respiratuar stres sendromu
  • Deri hastalıkları: Psöriyazis (Sedef) ve atopik dermatit
  • Kansere bağlı yorgunluk
  • Erken evre böbrek yetmezliği

Sizi Dinliyoruz

Görüşleriniz bizim için değerlidir. Sevgi Fizik Tedavi Merkezi ile ilgili her türlü düşünce, öneri ve eleştirilerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.