Bizi Arayın
0422 325 55 10
Bize Ulaşın
Yeşilyurt Malatya
Mail Gönderin
info@sevgifiziktedavi.com.tr

Hasta Sorumlulukları

  • Hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir. Hastanın sorumluluklarını boyutlandırmamız mümkündür. Kısaca maddeler halinde sıralayabiliriz:
    1. Genel Sorumluluklar
    1.1. Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
    1.2. Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
    1.3. Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
    2. Sosyal Güvenlik Durumu
    2.1.Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
    2.2.Hasta; sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
    3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme
    3.1.Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
    4. Hastane Kurallarına Uyma
    4.1. Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
    4.1.Hasta Sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır.
    4.2.Hastanın; tedavi, bakım ve rehabilitasyon süresince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması beklenir.
    4.3.Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
    4.4. Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
    4.5. Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
    5. Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma
    5.1.Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
    5.2.Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
    5.3.Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
    5.4.Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludurBaşvurularınızı Merkezimiz  Hasta Hakları Birimine,0422 3261656 nolu  telefon hattına, BİMER'e, İl Sağlık Müdürlüğüne ve Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Web Sayfasına yapabilirsiniz.