Ortopedik Rehabilitasyon

Ortopedik rehabilitasyon, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında özelleşmiş bir alt birim olup kas iskelet sisteminde bir çok hastalığın tedavisinde kanıta dayalı bilimsel yaklaşımlarla tedavi seçenekleri sunar. Ortopedik rehabilitasyona uygun olan hasta fizik tedavi hekimi ve fizyoterapist tarafından değerlendirildikten sonra hastaya özel rehabilitasyon programı çizilir ve rehabilitasyon süreci hasta-fizyoterapist birebir çalışarak başlar. Tedavinin süresi ve yapılacak seans sayısı hastanın problemine gore değişkenlik gösterir.

Bel ve boyun ağrıları veya omuz ligamanlarında ilthiabi durumlar ortopedik rehabilitasyon ile başarılı tedavi edilir. El bileğindeki sinir sıkışmasına bağlı parmaklardaki uyuşmalar, diz, ayak bileği ve kalçada burkulmalar ve gerilmeler gibi sorunlarda ortopedik rehabilitasyon ile başarılı sonuçlar verir. Omurga cerrahisi geçirmiş olan hastalar ortopedik rehabiliasyon görmek zorunda çünkü omurganın eski hareketliliğini yeniden kazanması gerekir ve bu ancak hastalığa ve yapılmış cerrahinin tipine uygun seçilecek egzersizlerle mümkündür. Kalça ve diz protezi takılmış olan hastalar mutlaka ortopedik rehabilitasyon görmeli çünkü hasta eski hareket kabiliyetini kazanması için mutlaka fizyoterapistle birebir egzersiz yapmalıdır.

Başarılı bir ortopedik rehabilitasyon programının çizilebilmesi için kas iskelet sistemine özgü test ve ölçümler yapılmalı. Tedavi programı çizildikten sonra hasta fizyoterapistle birebir çalışmaya başlar ve elde edilebilecek en iyi fonksiyonel seviyeye ulaşana kadar tedavi devam eder.

Ortopedik rehabilitasyonda tedavi ekipmanları:

•  Diz CPM
  •  Elektrik stimülasyon seçenekleri
  •  Çeşitli yöntemlerle ağrı kontrolu
  •  Kuvvetlendirici ve eklem hareket açıklığı sağlayıcı egzersizler
  •  Theraband tedavisi
  •  Germe egzersizleri