FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON

Çeşitli hastalıkların tedavisinde fiziksel araçların ve egzersizlerin kullanılmasını içeren fizik tedavi ile hastalık veya kaza sonucu sakatlığa uğramış bireyin, geride kalan yeteneklerini ve gücünü kullanarak bu kaybını telafi edebilmesinin sağlanması olan rehabilitasyon, birbirini tamamlayan iki kavramdır. Bu tıp dalı, insanlara ağrısız, özgür hareket etme olanağı vermeyi, yaşam kalitelerini yükseltmeyi ve günlük yaşamlarında bağımsız olabilmelerini amaçlar. Tedavisinde fiziksel araçların ve egzersizlerin kullanılmasını içeren fizik tedavi ile hastalık veya kaza sonucu sakatlığa uğramış bireyin, geride kalan yeteneklerini ve gücünü kullanarak bu kaybını telafi edebilmesinin sağlanması olan rehabilitasyon, birbirini tamamlayan iki kavramdır. Bu tıp dalı, insanlara ağrısız, özgür hareket etme olanağı vermeyi, yaşam kalitelerini yükseltmeyi ve günlük yaşamlarında bağımsız olabilmelerini amaçlar.

Fizik tedavi ve rehabilitasyonun yaygın şekilde kullanıldığı rahatsızlıkların başlıcaları şunlardır:

Bel, sırt, boyun ağrıları, bel ve boyun fıtıkları,
     Omuz, dirsek, el bileği, el, kalca, diz, ayak bileği, ayak bolgesindeki ağrılı rahatsızlıklar,
     Eklem ağrısı ve hareket tutukluğu yapan romatizmal hastalıklar,
     Yaygın olarak kemik erimesi adıyla bilinen osteoporoz,
     Skolyoz denilen omurga eğrilikleri, yaşlılığa bağlı omurga sorunları,
     Kırıklara ve diğer ortopedik nedenlere bağlı eklem hareket kısıtlılıkları, el ameliyatları, protez ameliyatlarının öncesi ve sonrası,
     İnme adı verilen yarım vücut felçleri
     İş veya trafik kazası sonucu oluşan omurilik yaralanmaları, nörolojik hastalıklar sonucu oluşan felçler, hareket kısıtlılıkları,
     Çocuklarda doğuştan veya sonradan oluşan felçler ve spastik durumlar, serebral palsi ( CP),
     Spor yaralanmaları,
     Şişmanlığa (Obezite), yaşlılığa bağlı sorunlar.